Як правило, учні та батьки активно використовують Інтернет для написання рефератів, проектів, вирішення складних питань, участі у конкурсах. У той же час комп'ютерні технології при поясненні уроку можуть бути дуже корисними при показі складних малюнків і фотографій, і, особливо, процесів в русі, в динаміці, тобто всього того, чого не можна зобразити на дошці. В цьому плані дуже цінними є набори електронних наочних посібників, в яких представлені анімації та відеофрагменти, що ілюструють представлений на уроці матеріал. Наочний приклад значно відрізняється від усного, роблячи значимим і яскравим зміст засвоюваного матеріалу, що прискорює процес запам'ятовування і надає йому більшу осмисленість. Крім того, діти розуміють, що використовувати комп'ютер не тільки для ігор, починають розуміти, що існує також багато цікавої та пізнавальної інформації у багатьох інших сферах, усвідомлюють, що комп'ютер є не основним засобом навчання, а лише допоміжним інструментом.

Вплив комп'ютера на дітей у цьому віці дуже благотворно і може допомогти в розвитку певних навичок. Наприклад, робота з комп'ютером розвиває увагу, логічне та абстрактне мислення. Комп'ютерні ігри допоможуть дітям навчитися приймати самостійні рішення, а також швидко переключатися з однієї дії на інше. Добре впливає комп'ютер на творчі здібності дітей. У цьому випадку позитивний вплив комп'ютера залежить від індивідуальних особливостей дитини: наприклад, одні діти починають швидше вивчати мови, а інші - чудово малювати. До того ж, хороші розвиваючі комп'ютерні ігри для дітей – це відмінний спосіб самоосвіти, а вміння користуватися Інтернетом, може стати хорошою школою спілкування і навичок з пошуку та відбору інформації.

Однак, поряд з позитивним впливом комп'ютерів на розвиток дитини, все частіше у батьків виникають питання, наскільки захоплення комп'ютерами для дітей безпечно і на якому етапі воно починає приносити не користь, а шкоду. Тому як будь-який засіб захоплення, комп'ютер у надмірних дозах вже не може бути сприятливим фактором розвитку дитини. Все добре в міру./Files/images/psiholog/2016_2017/bezpeka-v-shkol-pravila-tehnka-nstruktazh_837.jpeg

Справа в тому, що недовге перебування за комп'ютером покращує концентрацію уваги, а надмірне - погіршує. І щоб комп'ютер здоров'ю не пошкодив, дуже важливо регламентувати час, який дитина проводить за комп'ютером. Батькам, при вирішенні цього питання, треба проявити з одного боку наполегливість і послідовність, а з іншого – подолати власний спокуса відпочити від дитини, який сидячи за комп'ютером, не заважає батькам займатися домашніми справами або дивитися телевізор. Щоб запобігти поганий вплив комп'ютера на дітей - час занять має бути визначено вами відразу. Малюкам до 6 років краще не сидіти за комп'ютером більше 20 хвилин - і то, бажано, не кожен день. Дітям у віці 7-8 років цей час можна продовжити до 30-40 хвилин в день. А з 9-11 років - не більше години-півтори. Серед головних проблем зі здоров'ям, які може доставляти комп'ютер дітям - велике навантаження на зір. А оскільки наші очі безпосередньо пов'язані з мозком, то зорове стомлення відразу позначиться на стані дитини, як фізичному, так і психологічному.

Якщо маленьку дитину неможливо відірвати від комп'ютерних ігор без подальшої істерики – це, як правило, прояв непослідовного ставлення дорослих. Батьки сильно турбуються про шкідливий вплив комп'ютера, то раптом ніби забувають про це, дозволяючи дитині грати годинами. А оскільки єдиних вимог сім'ї немає – то і дитина чинить так, як йому хочеться. Коли ж старші діти, особливо підлітки, дуже багато часу проводять за комп'ютером, це може бути показником негараздів у сім'ї. Діти «йдуть» в комп'ютер, ховаючись від сімейних негараздів, компенсуючи власну самотність, або тому, що їм важко спілкуватися з близькими. Якщо ж ви впевнені, що справа просто в сильному захопленні, то для того, щоб відірвати дитину від комп'ютера, краще переключити його увагу на інше заняття. Спорт є одним з кращих засобів компенсації нереалізованої енергії дитини.

При розумному підході не варто побоюватися негативного впливу комп'ютера на дитину, а от користь буде прямо-таки неоціненною. Маючи власний комп'ютер, дитина потихеньку навчиться щось заново, розуміти, що відбувається з технікою, зможе завести свої творчі проекти. Такі вміння дуже знадобляться йому в майбутньому, а може, стануть професією. Власний комп'ютер - це, можна сказати, особистий простір дитини, і воно необхідне кожній особистості. Технічний прогрес зупинити неможливо, а з самими останніми його досягненнями діти зустрічаються першими. Тому дуже важливо, щоб ми могли розуміти те, чим захоплені наші діти, розділяти з ними їх успіхи, і, звичайно, ніякий комп'ютер не замінить дружнього, позитивного спілкування з дітьми.

Але, коли комп'ютер стає єдиним засобом інтересу дитини, в першу чергу варто задуматися як багато уваги та часу він отримує від вас, і ніколи не пізно сісти і обговорити з ним вподобану йому гру, попросити намалювати його улюблених комп'ютерних героїв, зліпити їх із пластиліну або тесту, таким чином поступово відволікаючи його увагу від кібер-світу.

/Files/images/psiholog/2016_2017/пнг.jpg

Якщо ж ви все-таки не можете вирішити проблему надмірного захоплення комп'ютером вашої дитини, підходьте до мене або просто пишіть на електронну пошту і разом, я сподіваюся, ми зможемо знайти шляхи вирішення виниклих проблем.

Кiлькiсть переглядiв: 901

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.